Juliol 2021

El setè mes de l’any va començar igual que havia acabat el juny. Sec però amb unes temperatures «agradables», almenys la primera quinzena, en el que només es van superar els 30º en 6 jornades. No pas així la segona quinzena on es van superar (els 30º) tots els dies amb una màxima de 35,3º que coincidia amb la màxima anual.

El que dèiem , aquesta primera quinzena, podríem destacar la màxima més baixa del mes que es va produir el dia 13 i que va ser de 27,2º, un dia amb una mica de pluja, però res, molt poca cosa en el que el pluviòmetre no es va ni assabentar… i al dia següent «fèiem» la mínima del mes amb 15,6º. La pluja d’aquell dia va quedar, sobretot, mar endins:

Cortina de pluja a dins de mar des del pont de la desembocadura de la riera a St. Antoni de Calonge

Al canviar de quinzena i a l’entrar a la canícula d’estiu (15 de juliol-15 d’agost) el temps va canviar a més calor

La sequera continuava, només en 4 dies de la primera quinzena (tot i que podríem estendre aquest període de temps i parlar dels «primers 30 dies de mes» es van escapar algunes gotes amb el dia 8 (0,5mm) i el dia 15 (0,2mm) amb quantitat apreciable.

Amb tanta sequedat, desgraciadament es podia esperar algun incendi i a la nostra zona el dia 27 de juliol, n’hi va haver un de petit, just on hi ha les runes del Collet (davant de la piscina mancomunada de Calonge – Palamós – Vall-llobrega). Tot i l’espectacularitat de les imatges que van córrer per xarxes socials, no va ser gaire important i en poca estona va ser controlat i extingit.

Es va maquillar una mica el dia 31 on van caure 10,2mm amb una mica de tempesta… Vaig poder enxampar un llamp. No és lo nítida que voldria, però almenys es veu:

Aquell dia hi va haver una anecdòtica enfarinada als cims més alts del Pirineu (per sobre dels 2500 metres).

I fins aquí aquest resum de juliol. Es va acabar el mes amb una mitjana de 24,7º, amb 22 dies per sobre dels 30º i amb 6 tropicals. Si comparem els registres de pluja dels últims 38 anys (19,1mm) els 10,9 mm caiguts, suposen el 57,1% de la pluja que climatològicament es recull a Calonge en el setè mes de l’any. I com sempre, us mostro un climograma amb la comparació de les temperatures mitjanes dels últims 15 anys (color blau clar), amb les mitjanes d’aquest any (color vermell) i la precipitació recollida (blau fosc).

Autor: meteocalonge

- Webmaster de www.calonge-meteoweb.com / www.meteocalonge.cat - Observador o113 de la XOM (Xarxa d'Observadors Meteorològics) del SMC (Servei Meteorològic de Catalunya)

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: